20 Aralık 2011 Salı

Dua: İbadetin Özü




Hadis-i şerif:

Ed duaü hüvel ibadetü: Dua ibadettir








Hikaye:

Bir baba 7 yaşındaki küçük oğlunu alarak balık tutmaya gider.. Oltayı göle atıp tekrar kaldıkları otele geri dönerler. Bir saat sonra, oltaya balık takılıp takılmadığını anlamak için, göle gittikleri vakit, dört beş balık takıldığını görürler.
Çocuk:
- " Baba ben balıkların oltaya takılacaklarını biliyordum" der.
Babası sorar:
- " Nerden biliyordun?"
-"Dua ettim de onun için"
Oltayı yeniden hazırladılar ve yemek için otele gittiler. Yemekten sonra döndükleri vakit, yine oltaya balık takıldığını görürler.
Çocuk:
- "Ben biliyordum," dedi.
Babası sordu:
- "Nerden biliyordun?"
-"Dua ettim de onun için"
Oltayı tekrar göle attılar ve otele döndüler. Yatmadan önce göle gidip oltalarına baktıklarında bir tek balığın bile yakalanmadığını gördüler.
Çocuk:
- "Ben balıkların tutulmayacağını biliyordum " dedi.
Babası sordu:
- "Nerden biliyordun?"
Çocuk:
" Çünkü dua etmedim."
Babası:
" Niye etmedin?"
Çocuk:
- " Çünkü oltaya yem takmadığını hatırladım da, onun için."



Kelam-ı Kibar:

Verilir "Ben acizim, kudret Senin" dedikçe
Verenin şanı büyük, sen iste istedikçe

Necip Fazıl Kısakürek

4 yorum:

  1. hocammmm çok güzel bir site size teşşekkür ederiz bu arada ben 7/a'dan yani sbs'den hatice size iyi günler

    YanıtlaSil
  2. manyak bir site hem eğitici hem ögretici

    YanıtlaSil
  3. hocam söylim size 'manyak bir site hem eğitici hem öğretici ' diyen kişi AYŞE değil H_A_T_İ_C_E_ dir duyrulur sizi kandırmak için yazmıştı hocam onun laflarına kanmayın bu site çok güzel olmuş bence siz konu anlatım vren bir site daha yapın tavsiye edin 7.sınıflardan herkez okur....;)::::))):):):):):):):):):):

    YanıtlaSil
  4. hocam bencede çok güzel bir site

    YanıtlaSil